Kde to těhulky při cvičení nejvíc píchá?

Těhotné ženy a cvičení

Pravidelné cvičení vám může pomoci vyrovnat se s tělesnými, ale i psychickými starostmi během těhotenství. Všechny těhotenské bolesti, jako jsou bolesti zad, zácpa a únava, právě cvičení snadněji udrží na uzdě. Víme, že cvičení zlepšuje náladu, i náš spánek. Kromě toho ním můžete ovládat jednodušší i vaši hmotnost. Tato výhoda pokračuje i poté, co se vaše dítě narodí.

A které formy cvičení jsou nejlepší pro těhotné ženy?

Takové, které posilují srdce, řídí tělesnou hmotnost, připravují vám svaly na porod a nezpůsobují nepřiměřenou fyzickou námahu, nebolí vás ani vaše dítě. Příkladem je chůze, plavání, jízda na kole, jóga a pilates. Ne vždy však všechno jde tak hladce. Některé aerobní aktivity se mohou stát nepříjemnými, když jste těhotná. Není to jen váhou, kterou nosíte v pánvi, i když i to může přispět k pánevní bolesti. Pánevní potíže nastanou i kvůli normálním fyziologickým změnám v průběhu těhotenství. V některých případech může pánevní diskomfort vést k závažným stavům, které vyžadují lékařské vyšetření.

Fyziologické změny

Těhotenství je silná zátěž pro vaše klouby, hlavně pro lůno. Vaše pánev se také sklápí dozadu, abyste při porušení rovnováhy nespadly nikdy na bříško. Kromě změny postavení pánve, se nám natáhne vazivo, aby se přizpůsobilo nové velikosti dělohy.

Neběhejte!

Všechny tyto změny mohou způsobit bolesti v pánvi. Vzhledem k tomu se mohou těhulky – běžkyně cítit během běhu horší. Nová váha dělohy na pánvi může způsobovat nepříjemné pocity, děloha se totiž posouvá a spouští. Když dítě roste, o to bolestivější je pánev. Běh s velkým bříškem není vůbec vhodný ani možný, i kvůli zvýšenému tlaku na močový měchýř.
Většina lékařů a porodních asistentek proto doporučuje eliptické stroje a rotopedy na doma, kde těhulka neprožívá velké otřesy, nehrozí nebezpečí pádu nebo, že by byla sražena či jinak napadena, jak se to stává při sportech venku.